Które kolumny są lepsze dwudrożne czy trójdrożne?
Nagłośnienie audiofila zwykle kosztuje sporo i zapewnia naprawdę intensywne doznania w aspekcie dźwięku. Nie zawsze trzeba jednak wydać spore pieniądze, aby cieszyć się dobrą jakością odtwarzanego dźwięku – zarówno z płyt, plików cyfrowych czy filmów. Najważniejsze to zdecydować się na odpowiedni sprzęt, którego parametry zapewnią oczekiwane efekty. Możliwości w tym aspekcie jest wiele i warto się nad nimi pochylić.
Do kluczowych kwestii należy wybór właściwych kolumn. Istnieją podziały wedle rozmaitych kryteriów, jednakże te najbardziej podstawowe związane są po pierwsze z ich mocą, a po drugie ze strukturą drożności. Ta okazuje się istotniejsza niż mogłoby się na pozór wydawać.
Wybieramy kolumny, aby cieszyć się doskonałym audio
Generalnie nabywcy mogą wybrać albo kolumny dwudrożne, albo trójdrożne.
Te pierwsze dysponują dwoma kanałami – jednym dla tonów wysokich i drugim dla tonów niskich. Co wobec tego wyróżnia kolumny trójdrożne? Posiadają one trzeci kanał przeznaczony dla średniotonowych częstotliwości, co w praktyce może oznaczać pełniejsze brzmienie i szerszą scenę. To ważna kwestia zwłaszcza dla tych osób, którym zależy na tym, aby czerpać ze słuchanej muzyki czy ścieżek dźwiękowych w filmach jak najwięcej. Oczywiście sama trójdrożność nie załatwia wszystkiego i nadal wyższej klasy kolumna dwudrożna będzie brzmiała zdecydowanie lepiej aniżeli ta wyposażona w trzy wyloty.
Warto o tym pamiętać, podejmując decyzję odnośnie zakupu sprzętu.
Czy audiofil może mieć wątpliwości?
Kiedy ktoś stawia bardzo mocno na jakość tego, co będzie słyszał, najprawdopodobniej zdecyduje się na inwestycję w kolumny trójdrożne. Nie da się zaprzeczyć, że optymalna ekspozycja tonów średnich dopełni efektu i sprawi, że doznania będą ciekawsze. Będzie to odczuwalne pod warunkiem, że wybór padnie na sprzęt z naprawdę wysokiej półki.
Tańsza trójdrożna kolumna rzadko zaoferuje więcej niż topowa dwudrożna. Jeśli wybór padnie na tę drugą, można zdecydować się na dołączenie do zestawu dodatkowych głośników „satelitów”, które wpłyną na szerokość sceny i jej przestrzenność.